Saturday, July 4, 2009

My Plannig to Jakarta - Bandung

Salam,

Kali ni dasz nak share betapa excitednyer perasaan kerana beberapa hari lagi iaitu pada 14 Julai 2009 nanti dasz and the gang akan ke Jakarta dan Bandung, yuhuuuu.....

Untuk preparation kesana, dasz dan kawan dah beli tiket air asia seawal bulan 4 lagi. Masa tu tiket kuching - jakarta memang murah, cuma RM200+ je. Kepada pembaca yg ada hasrat nak pegi januari next year ada tiket lagi murah. RM51 jer untuk pergi dan balik. Fuyooo... murah tu, boleh pegi lagi heheheh.

Pastu dasz pun cuba cari seberapa banyak information di internet dan dari member-member yang pernah pergi.

Mengikut kata seorang blogger yg dasz tak ingat nama blog nye kalau tak silap Arniblog. Dia kata kalau nak kesana better you rent a car sekali dengan supirnya (driver). Ini kerana bagi kita yang baru first time nak pegi, boleh kalau nak pakai pengangkutan awam, memang lebih murah tetapi kita akan banyak membuang masa, kena tekan oleh taxi driver yg tidak beretika dan yang penting mesti penat kan. So daripada advise tersebut dasz pun nekadlah sewa kereta yang besar untuk menampung 6 org dewasa termasuk dengan luggage sekali. Perkhidmatan ni kira agak murah compare to others & orang tengah yang berurusan adalah orang Malaysia. Tapi dasz tak tahu lagi macam mana servis tu nanti. Balik dari sana nanti dasz akan komen lagi.

Kami bercadang untuk duduk dihotel atau hostel yang termurah di sana nanti so dalam list adalah Hostel 35 di Jakarta dan By Moritz di Bandung. (This trip is meant for shopping ok). Sekali lagi dasz akan komen bila dah balik.

Ok dasz akan share lagi experience kat sana bila dah balik nanti. Sekarang dasz nak listkan tempat nak pergi dan barang yang nak beli ni. Duit indon pun dah tukar ni,heheh. Jumpa di Bandung... yuk!

No comments:

Post a Comment